Järpar och ugglor

Det är ganska trevligt att bo i Saxnäs, man har naturen in på knuten. Här om kvällen såg jag en pärluggla flyga förbi på ca 20meter, jag börja de locka lite på den och den kom in på ca 2 meter, sen flög den iväg och satte sig bakom kultsjögården där jag bor och  börjsde hoa. En halvtimme senare tystnar den och  en stund senre börjar en lappuggla hoa precis bakom huset. Nu två dar i rad har det varit ett järppar  som huserat i backen bakom huset.

Här följer en liten bildserie på järparna bla. fotade från mitt fönster.
Bild © Jonathan Johansson
Bild © Jonathan Johansson
Bild © Jonathan Johansson
Bild © Jonathan Johansson
Bild © Jonathan Johansson
Bild © Jonathan Johansson
Bild © Jonathan Johansson
Bild © Jonathan Johansson
Bild © Jonathan Johansson
Bild © Jonathan Johansson
Bild © Jonathan Johansson
text och foto: Jonathan Johansson

Kommentarer
Postat av: Tobias Hammarberg

Riktigt fina bilder. Ville bara tillägga att hönan på bild 2-11 är en tupp.

2011-03-30 @ 23:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0