Från id till flundra!

För några veckor sedan var planen att åka på en liten met-tur neröver för att försöka få någon Vimma på kilot. På vägen stannade jag i Umeå och metade lite Id. Vimmafisket var ganska segt, men det är ju bara att nöta =), när jag hade metat några dar får jag en förfrågan om jag ville följa med upp till Söröya på lite havsfiske om ett par dar. Självklart tackade jag ja till det! Det blev en fantastisk resa, men jag kände mig lite nostalgisk när vi färdades över Finnmarksvidda utan att stanna, och bara svizchade förbi Alta...
Söröya var fantastiskt vackert, och fisket var helt sjukt. Stororskar, Sejar och tappade megflundror, Det blev några landade Hällisar Jakob fick den största på 160cm (60-70kg) Mats fiick en på 28,7 och jag fick en på stadiga 22kg.
/ Jonathan Johansson

Id i Umeå

Vimma i Ä-By


Färjeterminalen

Båtarna

Flundra på kroken!!!!

22kg, ja flundran alltså =)

Stugan vi bodde i.

Utsikt över fågelberget.

Mats med stortorsk.

Jag med liten bergtorsk.

På väg ut till storskaltan 2 på morgonen.

Hyfsad Sej.

Stormfågel.

Jakobs storflundra!!!

Spätta från piren.

Hamninloppet.

Fotona tagna på mig är fotade av; Id, Jens Söderlind. Vimma, Johan Ögren. Från Söröya, Jakob Jonasson.
Resten har jag Fotat: © Jonathan Johansson

Kommentarer
Postat av: Jonas

Det är ändå mäktigt med havsfisket i Norge måste man erkänna :) Speciellt sejen är riktigt grann! Får bli ett seriöst försök med flugspöet nångång på den. Fina bilder Jonte!

2011-05-26 @ 19:56:25
URL: http://www.flyinfocus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0