Havsfiskesemester!

Det är alltid lika spännande när man släpper ner en jigg eller något annat bete i det okända havsdjupet. Man vet aldrig vad som kommer att hända, man vet att det förr eller senare kommer att hugga, men inte vad som hugger, och det är just det som gör havsfiske så speciellt. Sist jag var i väg var för någon vecka sedan, målet för resan var Traena långt ut i kustbandet utanför Mo i Rana i Norge. Det var jag och mina arbetskamrater Frans och Dane. Fisket var riktigt bra det blev stora fiskar och stor artrikedom, precis som man vill ha det. Havet kokade av liv, det var makrill och småsej överallt och vi såg både val, tumlare och utter. De arter vi fick var: Sej, Torsk, kolja, bleka, makrill, Marulk, Lubb, Långa, Hälleflundra, Rötsimpa. Största torsken vägde 16kg största kolja ca 4kg och Hällisen 15kg Jag vill tacka Traena Rorbuferie för trevlig bemötande, bra stugor och fina båtar! // Jonathan Johansson

Campen

Båten =)

Kolja
Marulk
Bleka
Torsk
Hällis
Valuuur!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0