Guidepraktik

Tittade igenom lite gamla bilder... Dessa är från när jag gjorde praktik hos flugfiskeguiden Zane Mirfin på NZ. En start på vad som är och varit en lång kärleksaffär till detta fiskeparadis. Att få göra praktik hos Zane var ett stort privilegium han är en av Sydöns mest välmeriterade fiskeguider i ett land där guideyrket räknas som ett riktigt arbete och inte bara någon form av hobbeyverksamhet som det ibland gärna klassas som i Sverige. Man kan nog också säga att det var starten på mitt liv som fiskeluffare, så dessa bilder representerar en väldigt viktig livshändelse som påverkat mitt liv =)
På guidening av ett par från Montana Us..Fast fisk!!
Guidening av Dave från New Jersey Us, På spaning
 

Kommentarer
Postat av: Gunnar Westrin

Absolut riktigt Jonte. Vi har börjat få upp lite bättre status på fiskeguidejobben, men än har vi en lång väg att vandra i den frågan. Bättre prakxtik än hos Zane Mirfin får man nog leta efter.

2015-11-19 @ 09:29:41
URL: http://www.westrin.se
Postat av: Jonte

Jo lite bättre har det blivit ;) Ja vilken otrolig bra introduktion till NZ-fisket... sen har jag tagit med mig hans professionalism till mitt eget guideutövande =)

2015-11-19 @ 10:40:21
URL: http://fishbums.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0