GOTT NYTT!

2016 har varit gaska skiftande fiskemässigt. Året började ju med ett Lakreg och i juni fick jag ju en riktigt fin färna. Men när det gäller flugfiske har det varit sådär. Visst har jag fått en hel del harrar på över kilot i det västerbottniska skogskogslandets klara sjöar, men ingen på över drömgränsen 1.5kg. Visst hade jag och Magnus ett par magiska nätter på Finnmarksvidda med knottfrossande storharrar och rödingar, men min vän Per Trogen saknades och vädret var lite för utmanande, så vi kortade ner resan. Jag och Stefan Dillner hade också väldigt utmanande väder när vi låg i tält i slipsikenområdet med storm i över ett dygn, men vi hade en dags fantastiskt trevligt öringfiske..

På havsfiskefronten så var årets första tur som gick till Vaeröy i maj inte så lyckad för mig, då jag fick influensa och låg däckad hela veckan och när jag väl följde med ut blev jag sjösjuk, men jag fick en, med betoning på en ,torsk på 18kg. Och Höstturen kan jag sammanfatta med ett ord; jättesupermycketmakrill.  =)

Om jag ska ta ut de två tillfällen som sticker ut mest av fisketurerna 2016, så är det nog metveckan med Dan-E och Slipsiken.

Det är bara att hoppas på att 2017 blir ett grymt fiskeår!!!

 GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0