2003-Splitcane och Storröding

En eftermiddag sommaren 2003 lånade jag och Jakob Jonasson ett par Splitcanespön och åkte upp på Ransarselen, vår plan var att ta ett par riktigt fina fiskar "Old school". På den tiden var medelvikten på rödingenen 1.2kg där. Vi fick och tappade flera fiskar, min största vägde 1.3kg men jag tappde en riktigt stor som var ut en bra bit på backingen, Jakob toppade med en fisk på ca 2kg. Tänk att det var så stor röding i "Selen" på den tiden, nu för tiden får man vara riktgt glad om man får en på 1kg. Jag hittade detta gamla foto från den kvällen i dag när jag kollade på lite gamla bilder, oginalet är en diabild.
Old school-röding, ja eller spöt är ju det i alla fall =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0