Finharr-ett misslyckande

Det är ju ganska typiskt! Jag har ju jagat regg på harr många år nu. Inga så där stora satsningar men jag har fiskat vatten där jag vet att det simmar riktigt stora harrar. Nu när jag äntligen fick en, visade det sig att jag glömt vågen hemma! Jag brukar aldrig åka och fiska utan godkänd våg och jag var helt säker på att jag hade den med mig även denna gång men så var inte fallet. 55cm och riktigt grov uppskattningsvis 1.7-1.8kg, men uppskatta kan man ju göra hur mycket man vill. Det var i alla fall en vacker fisk som tog på torrt, min egen variant av Vulgata  som jag nu döpt till "Jontevulgata" (nohackel). Kastet gick ut perfekt.Tafsen sträckte. Flugan dalade sakta ned på vattenytan. Fisken kaststde sig upp på en gång och tog flugan. Så här såg den ut!
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnar Westrin

En fantastiskt vacker fisk. Dit skulle jag vilja komma ngngång.

2014-08-27 @ 13:34:35
URL: http://www.westrin.se
Postat av: jonte

Skulle vara riktigt kul ;)

2014-09-01 @ 00:37:11
URL: http://fishbums.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0