Mardrömmar och hemliga vatten!

Jag vaknade med ett ryck, kallsvettig sparkandes rakt upp i luften. Avbilden av skräckvarelsen var fortfarnde  präntad på mina näthinnor. Så verklig men det kändes så orimligt. Hade den verkligen följt efter mig från Hemligsjön? Jag hann ju bara se en snabb skymt av den när jag i skymmningen kikade ut genom fönstret. Kunde det verkligen stämma? En Rotvältsvarelse utanför fönstret som stod och stirrade på mig med sina kalla,tomma avgrundsvarta, ondskefulla ögon. Den saknade ett par grenlika tentakler, så gissningsvis var det samma varelse som anfallit Jonas E för någon vecka sedan och var nu ute efter hämnd......På väg att slumra in igen hör jag ett gnisslande läte som av ett par vissna grenar som skarpar mot fönsterutan bredvid sängen. Detta åtföljs av ett väsande skrik, kanske ett försöka att kommunicera. Jag hör bråkdelar av ord och till slut kan jag urskilja ett par  meningar. "Berrrättta iiiiinte om andddrrrra Heeemligssssjjjön" "Deeeee äääärrr ooonnndddaaa". Vilka? Jag försöker fråga, men vet inte ens om varelsen kan förstå. "Haaan Jaagg försökte äääättas Brrooor!" Vem menar du? Frågar jag, men får inget svar; varelsen var borta.
Jag funderade ett tag sen kom jag på vad den måste mena. Isak, Jonas bror har ju försökt hitta Rödinghemligsjön där Jonas fick sin storröding, men inte lyckats hitta den än...som tur är har de fiskat på fel sjö.
Varför varelsen kom för att varna oss kan jag inte förstå.. möjligen kan det ha att göra med att vi besegrade den, men vem vet. Tack i alla fall!! Och Nej, vi kommer aldrig tala om var det är.
GangsterRöding
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Vetkar läskigt därute i bushen, tur att man bor i stan :)

2016-03-07 @ 12:25:42
Postat av: Thomas i Riga

Hallå Jonte,

Vi far till Nils-Rolf 30/7-9/8. Träffas vi kanske ?

mvh
Thomas o Mats

2017-06-15 @ 15:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0