Gömslet

Klockan är halv fyra på morgonen. Dimman ligger tät över myren. På håll hör jag orrarna spela. Martallarnas konturer ser spöklika ut i det svag ljuset. Tranornas skrik dämpas av den täta; fuktiga luften. Sex korpar flyger fram och tillbaka och kooorrrrrrrrppp- ar. En kråka sitter och kraxar i en topp. Långt bort hör jag en småspov. Det var allt som hände på morgonen i björngömslet.
Men tidigare, föregående kväll, kom han lufsande i myrkanten. Eller lufsande känns som fel beskrivning. Flytande passar bättre.Som en del av terrängen förflyttar den sig i landskapet i en slags rinnande smidighet. Björnen. Storskogens konung. Och ett par bra bilder fick jag på honom. 
 
Stort tack till:wildlifelapland och Magnus Ström 
Bilden på kameran har Magnus Ström fotat.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Magnus Ström

Tack för en härlig fotoupplevelse! Det här hoppas jag att vi kan göra om...

/Magnus

2016-05-03 @ 13:45:46
URL: http://www.magnusstrom.se
Postat av: Tobias

Läckra bilder.

2016-05-03 @ 19:38:01
Postat av: Stephan

Fan va mäktigt!

2016-05-04 @ 09:43:41
Postat av: Stephan

Fan va mäktigt!

2016-05-04 @ 09:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0