Silvervulgator

Det blev en minisemester till silvervulgatornas land. Fiskemässigt lyckades vi inte allt för bra. Jag rispade en storöding. Röck flugan ur käften på en storöring och bommade ett par. Magnus var för snabb för någon fisk, missade en annan och hade några som bara var upp och buffade på flugan. Vi fick varsin 8-9hg röding och det var allt, men det var trevligt att få ut och paddla bland sjösandsländorna. Jag sa till Magnus när bilen rullade in i Sorsele att jag alltid bukar träffa på folk jag inte sett på länge här, och så belv också fallet denna gång. Thomas Nordlund träffade vi på direkt när vi kommit fram till vår destination,( tack för tipset om vägen!), och Helena Wiklund när vi var på väg där i från. Helena fick för några dagar sen en riktigt fin röding på 2.8kg, så det är ju bara att gratulera!
Här är en av bilderna som jag är riktigt nöjd med. En Ephemera vulgata som ligger och flyter på den silverblanka vattenytan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0