Storlake!

Äntligen!...... Kanske man inte ska säga. Jag har nog inte satsat tillräckligt hårt på lake genom åren för att riktigt gjort mig förtjänt av att använda det adverbet. Men ändå! Jag har varit med när det kommit upp några andra riktiga storfiskar från samma ställe och inte lyckats så bra själv. Min kompis Dan-e har fått två på över regvikten, den största på över 5kg.. (Dessa kan ni läsa om i andra inlägg på bloggen), men han reggar inte. Så några satsningar har det blivit genom åren. Det som var speciellt denna gång var att det var mitt första fiskepass för året, och då efter ett par timmars fiske fick jag denna bastanta Lake. Riktigt Roligt!
Tyvärr fick jag lov att avliva fisken då den blödde kraftigt, så det var ju lite tråkigt. Men så är det ju med fiske.
Dan-e var med även denna gång och även min kompis Jonas Eliasson och vi firade Regget med en flaska bubbel och ett par öl på Saxnäsgården när vi kom hem. Jiiiiiiihhhaaaa!!
Vikt:4310g
Foto: Dan-e Lindblad och Clara Höglund
 

Kommentarer
Postat av: Stephan

Jiiihaaa och grattis! :)

2016-02-29 @ 15:41:45
Postat av: Jonte

Tackar så mycket!!

2016-03-02 @ 21:07:45
URL: http://fishbums.blogg.se
Postat av: mamma

Kul... grattis o Skål.
Kram
Mamma

2016-03-05 @ 16:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0