Blåst, öring och hjortron- Finnmarksvidda

Det blev en liten, kort tur till Finnmarksvidda i år, 12 dagar. 9 av dessa blåste och regnade bort, men så är det med vidda. När man har vädret på sin sida är det fantastiskt att vara och fiska där uppe på Nordens tak, men det är ganska tufft när vädret är tufft. Fisket var väldigt segt men första dagarna var öringarna riktigt på taget och det blev ett par fina och några tappade. Harrfisket var riktigt svårt men på ett av mina favoritställen lyckades jag tillslut få en i godkänd storlek i alla fall (55cm). Det blev mycket stugsittande och Rolf var uppe vid campen de första 6 dagarna så det blev många vilda och trrevliga diskussioner  på kvällarna =) ett bra sätt att fördriva tiden. Jag smygplockade även lite hjortron som åts i ett närmast bibliskt frosseri; en av fördelarna med att åka upp i augusti. Jag band även en del flugor med ett ev. nytt mönster till min "Jonteserie" som resultat. Per Trogen fick som vanligt ett par fiskar på sin PT-sedge; det är en grym fluga helt enkelt. Tack P.T för en, (som alltid) riktigt trevlig resa och takk Rolf för allt!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Thomas i Riga

Hallå Jonte,

Mats och jag far upp 29/7-8/8. Ses vi ? :)

Thomas

2019-06-18 @ 10:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0