GOTT NYTT ÅR!

2013 har varit ett ganska händelserikt år för mig. Det började som alla år egentligen borde börja... På Nya Zeeland. Jag var där tillsammans med min Kompis Tobias Inde'n. Nyårsafton firades i Otago på Sydön. Vi hade ganska dåligt väder men när vi kunde fiska var det fantastisk och jag lyckades ju tillslut få min Whiskyöring efter tio år. När jag kom hem  så blev det Lakfiske på Bielite och pimpelfiske i hemligsjön i Saxnäs, min kompis Dan-E fick en reglake och det blev några riktigt fina öringar i hemligsjön. Sen drog jag ner till Jakob och Therese i Västervik och startade igång metsäsongen och efter det blev det vimma i älvkarleby utan regg och Färnafiske i ett hemligt vatten. Sen åkte jag upp till Saxnäs igen bara för att få veta att jag inte får jobba kvar. Då drar jag upp på Finnmarksavidda och har en fantastisk sommar med massor med storharrar och fina rödingar. Efter det var det bara att åka ner igen och börja ta tag i livet som bostadslös fiskeluffare. Tänkte passa på att tacka Srefan Dillner för att jag fick bo på Saxnäsgården någon månad.
Just nu är jag nere i Västerås och söker arbete och bostad, så om det någon som har ett jobbförslag får ni gärna höra av er =)
Hur som helst vill jag önska ett riktigt GOTT NYTT ÅR till alla där ute!... Ni vet... Fiskefjollorna, Flugfiskefanatikerna, Fishbum-fansen, Fiske-freaksen, Flugbindarna, Fiskebohemerna, fiskeluffarna och alla andra!! =)
 
HOPPAS 2014 BLIR ETT BRA ÅR!!
Tight Lines!! och Skål!
MVH
Jonathan Johansson aka Jonte, aka Jojo, aka Sura, aka Fiskeluffarn. =)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stephan

Gott nytt år Jonte.

2014-01-01 @ 15:22:48
Postat av: Jonte Storfiskare

Det samma Stephan!! 0ch god fortsättning!

2014-01-02 @ 22:30:40
Postat av: Elisabeth "Bettan"

God fortsättning. Lycka till med jobb o bostad! Hoppas det blir ett kanonår 2014! =)

2014-01-06 @ 09:39:26
Postat av: Jonte Storfiskare

Tack det samma Bettan! =)

2014-01-06 @ 12:59:21
URL: http://fishbums.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0