En findag på hemligsjön!

Det var ganska segt fiske på hemligsjön i dag. Det var första gången jag var  vid denna avlägsna sjö denna vinter. På vägen dit säger Dan-e till mig att man inte får släppa på Gasen när man kör genom Grytsjö för det har de sagt på radion. När vi till slut når den avlägsna dalgången är det som att köra in i en del av saxnäsfjällen som inte finns längre. Det är helt okört och tystnaden är total när vi stänger av skotrarna. Det enda ljud som möter oss är en flock snösparvar som flyger förbi på väg till sina häckplatser i fjällens rasbranter och ett par Lavskrikor som nyfiket spanar på oss från träden i närheten. En huggorm ligger och solar på en barfläck i närheten och den sällsynta Granhuggormen väser åt oss från en trädgren. Solen steker men det hugger dåligt..ja eller hugger dåligt kanske man inte ska säga, för så fort man sänker ner betet är det nå småfisk där och nibblar, men inget stort alltså. Efter några timmar så slutar det hugga och jag säger till Dan-e och Malin att nu hugger det snart en öring på mina grejjer och sekunden senare suger det i ordentligt! Det var en fin fisk, men för att vara denna sjö så måste den nog klassas som liten. Det var allt vi fick, Förutom en Massa sol,Grillad korv och jag fick nöja mig med en Morot som Micke på affären tyckte skulle duga som korv åt mig, Vegetariankräk som jag är ;) 
 
 

Kommentarer
Postat av: lap

HAHAHAHA, granhuggorm :D

2014-04-25 @ 22:39:55
Postat av: Bettan

Inte bra med för mycket av solen då du inte verkar tåla det! Hallucinationer kallas det du drabbats av =)

2014-05-03 @ 17:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0