Dagbok Finnmarksvidda 7

19/8

Hörde tornfalkar, så jag gick ut på trappen och höll nästan på att få en av ungarna i huvudet, den vände bara någon meter ifrån mig.  De två ungarna lekte med varandra och jag fick en uppvisning i luftakrobatik i nästan en kvart. Sen var det dags att flyga vidare. En av ungarna flög rakt in i de fem kråkornas flock bara för att retas med de större långsammare fåglarna. Kul morgon. Sjön ligger spegelblank. Solen skiner. Det blev en fin dag med några bra bilder. Fiskade först på lång-smalön; Fick ett par småharrar. Sjön ligger fortfarande spegelblank. Jag åkte vidare ner till nacken och strömmen, fick några fina harrar på kilot- 1.1 på dubblelegs och superpuppa. Åkte hem och slog en aioli och åt saltkokt potatis plus ibericoosten. Det var smaskigt. Tack åter igen Mr Ström! Ja just ja jag såg en havsörn i dag. Gammal fågel.

 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken härlig dag 🐟
Vackra bilder

2018-11-03 @ 20:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0