Dagbok Finnmarksvidda 2

27/7 Regn och blåst

Sitter i husvagnen och myser. Fisket har varit segt ganska länge. Här om dagen var det varmt och de vakade på knott. Svårt att få något men fick en fin röding på torrt, fick även ett par kilosharrar och tappade ett par större fiskar varav en var en öring på ransarkläckare. Maria Ålander kommer på torsdag och Per trogen på fredag så det ska bli kul. Fick snurr på gaskaminen så nu fryser jag inte. Det har tagits några fina harrar av killarna från Sunderbyn varav en på 58cm. Nu är det 5 finländare på campen. Veden är slut. Rolf kommer i morgon. Känner mig lite ensam och längtar hem lite, men det går nog över. Nu ska jag äta min fars paradrätt ”sälta”. Hoppas fisket blir bättre snart.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0