Dagbok Finnmarksvidda 4

13/8 Ensam

Då har jag hunnit med Maria Å, Per Trogen och i dag åkte Magnus hem. Fisket och vädret har varit varierande. Maria och Anneli hade bara 2 fiskedagar men var nöjda ändå. Per Trogens portvinstå satte stopp för några större expeditioner, men hans sista dag gick vi till Andas.L och hade hyfsat fiske. Efter det hade Magnus och jag bra fiske med ett par riktigt fina harrar som Magnus fick. En på 1.4 och en på drygt 1.5kg. Själv lyckades jag med att få en Nordisk ”grand slam” från samma sten inom loppet av en och en halv timme. Röding 1kg, Harr 1.3 kg och öring på drygt 1.5kg, och så fick en ny sten ett namn där uppe ”Grand Slam Stenen”.  Magnus fick även en riktigt fin öring lite längre ner i jokken någon dag senare på 2.7kg. Sen blev vi inblåsta i Svanälven och fick lov att övernatta i vitbåten. I går sken solen och jag fick nog ca 25 harrar i Jorba. Både jag och Magnus har tagit riktigt bra bilder. Vi får inte glömma maten! Vi har ätit gourmetmat varje dag sen P.T kom;  Helt fantastiskt! Men där rök de 10kg jag brukar gå ner i vikt på en viddasäsong, J

(Om du vill läsa om ”Grand Slam Stenen” så finns hela berättelsen i Fiskejournalen Nr8, 2017, skriven av Magnus Ström)

Grand slam öringen på första sidan 😊
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0